Näin käytät somea tapahtuman tukena  - etkoilla, itse tapahtumassa ja jatkoilla

Sosiaalinen media on oikein käytettynä hyvä tuki tapahtumalle. Etkoilla tarkoitus on saada kohderyhmä kiinnostumaan tapahtumasta ennen tapahtumaa ja ilmoittautumaan. Haetaan sitoutumista. Työkaluina voivat olla esimerkiksi Blogikirjoitukset, tapahtuman oma sivu Facebookissa tai Twitter - postaukset. Itse tapahtumassa sosiaalista mediaa on tarkoituksenmukaista käyttää silloin kun tahdotaan, että muutkin kuin osallistujat kuulevat mitä tapahtumassa keskustellaan, esitellään tai puhutaan. Tällöin työkaluna on Twitter.  Tapahtumalle annetaan nimi, jota käytetään tapahtuman tunnisteena esimerkiksi #tapahtumaontilaisuus.  Twiittaamalla ja tunnistetta käyttäen pääsee osallistumaan tapahtuman keskusteluun ja  tunnelmiin. Lisäksi jälkikäteen tunnisteen takaa löytyy tapahtuman twiitit. Kuvallisia tunnelmia voi jakaa Instagramin tai Pinterestin kautta. Jatkojen tarkoitus on pidentää, usein niin lyhyttä, tapahtuman elämää. Tällöin some työkaluja voivat olla esim. Facebook, Twitter, Blogi, Instagram, Pinterest tai Slide Share.

Some ei saisi olla itsetarkoitus, vaan sen käyttö on osa tapahtuman suunnittelua. Tarvitsetko osaamista sosiaalisen mdian käyttöön  tapahtumassa? Siitä ja paljosta muusta tapahtuman suunnitteluun liittyen saat lisää kun  ilmoittaudut Tapahtuma on tilaisuus -tehovalmennukseen. Ilmoittautuminen tapahtuu täältä.

---

Tapahtumatohtori® kouluttaa:

Tapahtuma on tilaisuus - tehovalmennukseen kuuluvat koulutuspäivä 24.10., tunnin konsultointi ja uusin Tapahtuma on tilaisuus-kirja, hinta 790 € + alv. NYT samasta organisaatiosta toinen henkilö puoleen hintaan.  Lue palautetta tehovalmennuksesta täältä.

14.11. Isännyyden ihanuus - kahden tunnin tehokas tietoisku jokaiselle, joka toimii tapahtumaisäntänä 14.11. hinta vain 117 € + alv.

22.1.2015 Onnistuneen tapahtuman malli® Ilmoittaudu erikoishintaan 290 € + alv.

Ilmoittautumisest koulutuksiin tapahtuu www.faustus.fi/koulutus

---

EIJ = kaava somelle tapahtumassa

E=ETKOT - Mitä tehdään ennakkoon, että tapahtuman kohderyhmä ja sidosryhmät kiinnostuvat tapahtumasta? Valitse välineet sen mukaisesti.

I=ITSE TAPAHTUMA - Mitä sosiaalisen median välineitä käytetään itse tapahtumassa? Jos toivot, että osallistujat jakavat tunnelmaa ja tietoa, kerro väylät ja välineet osallistujille.

J=JATKOT - Tavoitteena on, että usein niin nopeasti eletty tapahtuma elää edelleen, tapahtuman jälkeen kuvina, muistoina ja kirjoituksina.

---

Tapahtumien sudenkuopat osa VI

Tapahtumien yksi sudenkuoppa on se, että niitä ei suunnitella, vaan niitä järjestetään. Tämän huomaa useissa tapahtumissa, joista uupuu se tärkeä - punainen lanka. On runsain mitoin erilaisia esiintyjiä ja maittavaa tarjottavaa, mutta se jokin uupuu. Suunnittelemattomuus näkyy myös siinä, että ei olla viitsitty ajatella etukäteen,  miten tapahtuman käsikirjoitus - ja palvelupolku käytännössä toimivat. Suunnittelemattomuus näkyy turhina jonoina ja odotteluna pitkin tapahtumaa. Pienellä ajattelu- ja suunnittelutyöllä tällaiset sudenkuopat vältetään.

---

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus – kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumiin ja kouluttamalla toivoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Hän toimii Evento – lehden tapahtumatohtorina® sekä Evento Awardsin tuomaristossa lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi