Miksi tyydytään samaan kahvikaavaan?
Miksi tarjota kahvia, kun tarjolla voisi olla smootie, vihermehu tai vaikkapa haudutettu tee? Miksi kertoa kaikki kutsussa, kun tilaa voisi jättää yllätyksellisyydelle? Juuri näistä pienistä asioista, yksityiskohdista ja yllätyksellisyydestä rakentuu tapahtuma joka muistetaan. Ja juuri tapahtumassa - mediana - tämä kaikki on mahdollista. Silti melko usein tapahtumat toistetaan samalla kaavalla, ilman erilaisuutta - ilman sitä, että haettaisiin vaikuttavuutta kaikilla mahdollisilla aisteilla. Se, että haetaan erilaisia vaihtoehtoja esimerkiksi tarjoilulle tai brändin esille tuomiselle vaatii tapahtuman suunnitteluvaiheessa vain aikaa, ideointikykyä ja erityisesti tahtoa tehdä asiat toisin.
Yllätyksellisyys, se että tapahtuman aloitus on runonmuodossa, seremoniamestari hauskasti teemaan pukeutunut tai kahvitauolla tarjoillaankin vihermehua - herättävät kohdeyleisön. Nämä herätykset, pienet asiat rakentavat tapahtumaa, joka muistetaan. Näistä pienistä yksityiskohdista muistetaan myös kertoa eteepäin. Ne luovat tapahtuman tarinaa mahdollisesti myös sosiaaliseen mediaan saakka. Vai milloin olet ollut tapahtumassa, jossa joku jälkikäteen on hehkuttanut, että siellä tarjottiin kahvitauolla myös kahvia?
Tapahtuman suunnitteluun ja ideointiin liittyen, niihin pieniin yksityikohtiinkin saat lisää kun ilmoittaudut tapahtumamarkkinoinnin koulutuksiin. Ilmoittautuminen tapahtuu täältä.