Miksi tyydytään samaan kahvikaavaan?

Miksi tarjota kahvia, kun tarjolla voisi olla smootie, vihermehu tai vaikkapa haudutettu tee? Miksi kertoa kaikki kutsussa, kun tilaa voisi jättää yllätyksellisyydelle? Juuri näistä pienistä asioista, yksityiskohdista ja yllätyksellisyydestä rakentuu tapahtuma joka muistetaan. Ja juuri tapahtumassa - mediana -  tämä kaikki on mahdollista. Silti melko usein tapahtumat toistetaan samalla kaavalla, ilman erilaisuutta - ilman sitä, että haettaisiin vaikuttavuutta kaikilla mahdollisilla aisteilla. Se, että haetaan erilaisia vaihtoehtoja esimerkiksi tarjoilulle tai brändin esille tuomiselle vaatii tapahtuman suunnitteluvaiheessa vain aikaa, ideointikykyä ja erityisesti tahtoa tehdä asiat toisin.

Yllätyksellisyys, se että tapahtuman aloitus on runonmuodossa, seremoniamestari hauskasti teemaan pukeutunut tai kahvitauolla tarjoillaankin vihermehua - herättävät kohdeyleisön. Nämä herätykset, pienet asiat rakentavat tapahtumaa, joka muistetaan. Näistä pienistä yksityiskohdista muistetaan myös kertoa eteepäin. Ne luovat tapahtuman tarinaa mahdollisesti myös sosiaaliseen mediaan saakka. Vai milloin olet ollut tapahtumassa, jossa joku jälkikäteen on hehkuttanut, että siellä tarjottiin kahvitauolla myös kahvia?

Tapahtuman suunnitteluun ja ideointiin liittyen, niihin pieniin yksityikohtiinkin  saat lisää kun  ilmoittaudut tapahtumamarkkinoinnin koulutuksiin. Ilmoittautuminen tapahtuu täältä.

---

Tapahtumatohtori® kouluttaa:

14.11. Isännyyden ihanuus - kahden tunnin tehokas tietoisku jokaiselle, joka toimii tapahtumaisäntänä 14.11. hinta vain 117 € + alv.

22.1.2015 Onnistuneen tapahtuman malli® Ilmoittaudu erikoishintaan 290 € + alv.

Tapahtuma on tilaisuus - tehovalmennukseen kuuluvat koulutuspäivä 17.3.2015, tunnin konsultointi ja uusin Tapahtuma on tilaisuus-kirja, hinta 790 € + alv.  Lue palautetta tehovalmennuksesta täältä.

Ilmoittautumisest koulutuksiin tapahtuu www.faustus.fi/koulutus

---

SOMEN käyttöön tapahtumassa tulossa koulutusta

Kaikki puhuvat sosiaalisesta mediasta ja useat kokevat että, sitä täytyisi käyttää tapahtumassa. Mutta miten? Sosiaalisen median tarkoituksena on pidentää tapahtuman ikää. Mitä välineitä käytetään riippuu tapahtumasta ja sen kohdeyleisöstä. Tästä kaikeista ja siitä miten somesuunnitelma yhdistyy tapahtuman markkinointisuunnitelmaan kouluttaaa Tapahtumatohtori® Suomen Markkinointiliiton Mark Tehoaamussa perjantaina 12.12. Lue lisää ja ilmoittaudu www.mark.fi

---

Tapahtumien sudenkuopat osa VII

Kuka päättää tapahtumapaikasta, tarjoilusta ja esiintyjistä? Millä perusteella päätökset tehdään? Tapahtuman suunnittelua pitäisi puhtaasti ohjata tapahtuman tavoite ja kohderyhmä ja kaikki päätökset tulisi pohtia näiden kahden merkityksellisen rakennuspalikan kautta. Eräänkin kerran vastuu jaetaan usealle henkilölle, joiden kesken syttyy kilpailutilanne. Tässä mittelössä unohtuu niin tapahtuman tavoite kuin kohderyhmä. Toisinaan myös tapahtuman ohjausryhmä on niin kaukana tapahtuman suunnittelun todellisuudesta, että he tahtovat ottaa kantaa omien mieltymystensä mukaan. Syntyy päätöksiä irtoideoille. Oikea paikka päätöksenteolle on nimetty projektipäällikkö, joka on sisäistänyt tapahtuman tavoiteen. Henkilö, joka intohimoisesti toteuttaa tapahtuman visiota suunnittelusta jälkimarkkinointiin saakka. 

---

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus – kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumiin ja kouluttamalla toivoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Hän toimii Evento – lehden tapahtumatohtorina® sekä Evento Awardsin tuomaristossa lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi