Tapahtuman tavoite on kaiken ydin

Tapahtuman onnnistumisesta voi nauttia, kun tavoiteet ja mittarit on asetettu, mittaaminen suoritettu ja tavoitteisiin on päästy tai jopa ylitetty. Tapahtuman tavoiteesta kaikki lähtee ja sinne tapahtuma myös päättyy. Tapahtuman tavoite ei voi olla ainoastaan se, että saadaan sata henkilöä kohderyhmästä paikalle tai se, että onnistuttiin tyydyttämään osallistujan odotus. Tottakait nämä ovat tärkeitä asioita, mutta tapahtuman tavoiteportaissa level ykköstasoa. Tapahtuma-ammattilaisena kannattaa haastaa itsensä ja laatia kunnianhimoisempia tavoitteita, koska tapahtuma on väline, joka voi ja sen täytyy saada aikaan haluttua muutosta. Mitä haluat muuttaa osallistujassa? Muutosta mielikuvassa järjestävästä organisaatiosta,  muutosta asenteessa palvelua, tuotetta tai kumppanuutta kohtaan,  muutosta tiedossa tai muutosta taidossa... Kun tavoitetta lähtee pohtimaan tällaisten kysymysten kautta, syntyy kuin itsestään tapahtuman viestit, sisällöt, teemat ja myös esiintyjät ja heidän viestinsä. Tapahtumaan syntyy looginen punainen lanka, jossa yksityiskohdat tukevat toisiaan. Sisällöt, esiintyjät ja esitykset luovat vaikuttavan kokonaisuuden osallistujaan - muutoksen aikaansaamiseksi.

Silloin kun konkreettista ja mitattavia muutokseen tähtääviä tavoitteita ei löydy  kannattaa tapahtuman aiottu investointi siirtää toiseen markkinointiviestinnän välineeseen tai tapahtuma myöhäisempään ajankohtaan. Kyse on aina loppujen lopuksi tapahtuman onnistumisesta suhteessa liiketoimintaan - tapahtuman ROI:sta!

---

Tapahtumatohtori® kouluttaa:

16.1.2015 Miten käytän sosiaalista mediaa tapahtumassa? Aamupäivän koulutus joka kattaa tapahtuman oman markkinoinnin.

22.1.2015 Onnistuneen tapahtuman malli® Tässä koulutuksessa käsitellään myös uusinta tietoa tapahtuman tavoitteista ja mittaamisesta - puhutaan tapahtuman vaikuttavuudesta.

Tapahtuma on tilaisuus - tehovalmennukseen kuuluvat koulutuspäivä 17.3.2015, tunnin konsultointi ja uusin Tapahtuma on tilaisuus-kirja.  Lue palautetta tehovalmennuksesta täältä.

Ilmoittautumisest koulutuksiin tapahtuu www.faustus.fi/tulevat koulutukset

Isännyyden ihanuus - Järjestätkö suhdetoimintatilaisuuksia, mutta isännät eivät hallitse small talkia tai etikettiä? Tämä koulutus sopii erityisen hyvin, ennen messutapahtumaa tai asiakastilaisuutta - isäntien perehdytykseksi. Pyydä tarjous ja kysy lisää.

Tapahtumatohtori® konsultoi - tarvitsetko autenttista tietoa miten osallistujat kokivat järjestämäsi tapahtuman tai tarvitsetko uusia ideoita tapahtumiesi tehostamiseen? Lue lisää täältä

---

Tapahtumaetiketistä - R.S.V.P.

Tapahtumakutsun saaja muistathan vastata kutsussa olevaan vastauspyyntöön (V.p.) Tämä on hyvää käytöstä, joka tulisi olla jokaiselle itsestäänselvyys. Vastaamattomuus lisää työtä tapahtumajärjestäjälle. Usein asian huomaa kun itse on järjestämässä tapahtumaa. Lisäksi, jos hyvästä ajatuksesta huolimatta syntyykin yllättävä este osallistumiselle - ilmoitathan myös siitä.

---

Tapahtumien sudenkuopat osa IX

Tapahtumat ovat ainoa media, jossa käytettävissä ovat kaikki aistit:  kuulo-, tunto-, näkö, maku- ja hajuaisti. Tapahtumassa kannattaakin hyödyntää aisteja laajasti - kertoa värein, äänin, kuvin, tuoksuin ja mauin.  Aistien käyttö varmistaa viestien perille menon ja auttaa tapahtuman vaikuttavuuteen. Hukkaanheitettyjä ovat tapahtumat, joissa aistien käyttö on unohdettu ja esitysten anti on samaa latteaa linjaa, ja luettavissa sellaisinaan nettisivuilta.

---

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus – kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumiin. Kouluttamalla ja  konsultoimalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi