Mihin me tapahtumakävijöinä ja -tekijöinä tyydymme?

Usein tämän syksyn aikana olen kuullut tyytyväisyyttä tapahtumia kohtaan. Wau mitkä esiintyjät! Wau mitkä luennoitsijat! Tällaisia viestejä on upeaa kuulla. Asia panee kuitenkin mittimään - hyvä luennoitsija tai valovoimainen esiintyjä. Entä sitten? Riittääkö se? Itselleni tapahtuma on kokonaisuus, joka alkaa kutsusta ja päättyy mieltä muistuttavaan jälkimarkkinointiin. Tapahtuma on kokonaisvaltainen elämys joka aikaansaan liikettä päässä, muutosta käyttäytymisessä sekä asenteessa ja vaikuttaa tunteeseen. Ei riitä pelkkä hyvä puhuja, ei maittavat ruuat tai ulkomailta tuotettu esiintyjä. Tapahtuma jää vajaakäytölle. Vailla aistien käyttöä, elämyksellisyyttä, odotukset ylittäviä yllätyksia muistijäljen varmistaminen ontuu. Tapahtumasta jää harsomainen muisto. Muisto, joka haihtuu pikkuhiljaa, niin että tovin kuluttua sitä ei enää ole kerrottavissa kollegoille, ystäville tai perheelle.  Toki jokainen asettaa oman tyytyväisyys rimansa tapahtumalle niin kävijänä kuin tapahtumatuottajana. Kyse on siitä mihin on tottunut ja millaisia tapahtumia on saanut  kokea. Kun kerran jos toisenkin on saanut olla mukana tapahtumassa, joka sitä muistellessa edelleen saa ihon kananlihalle tahtoo sitä uudestaan. Kyse on siitä, mihin me asetamme rajan - mikä meitä tyydyttää niin tapahtuman tekijänä kuin osallistujana?

---

Tapahtumatohtori® kouluttaa:

16.1.2015 Miten käytän sosiaalista mediaa tapahtumassa? Aamupäivän koulutus joka kattaa tapahtuman oman markkinoinnin.

22.1.2015 Onnistuneen tapahtuman malli® Tässä koulutuksessa käsitellään myös uusinta tietoa tapahtuman tavoitteista ja mittaamisesta - puhutaan tapahtuman vaikuttavuudesta.

Tapahtuma on tilaisuus - tehovalmennukseen kuuluvat koulutuspäivä 17.3.2015, tunnin konsultointi ja uusin Tapahtuma on tilaisuus-kirja.  Lue palautetta tehovalmennuksesta täältä.

Ilmoittautumisest koulutuksiin tapahtuu www.faustus.fi/tulevat koulutukset

Isännyyden ihanuus - Järjestätkö suhdetoimintatilaisuuksia, mutta isännät eivät hallitse small talkia tai etikettiä? Tämä koulutus sopii erityisen hyvin, ennen messutapahtumaa tai asiakastilaisuutta - isäntien perehdytykseksi. Pyydä tarjous ja kysy lisää.

Tapahtumatohtori® konsultoi - tarvitsetko autenttista tietoa miten osallistujat kokivat järjestämäsi tapahtuman tai tarvitsetko uusia ideoita tapahtumiesi tehostamiseen? Lue lisää täältä

---

Netiketistä näin itsenäisyyden kynnyksellä

Muistathan tapahtumakävijänä, että osaan tapahtumista ei twittaaminen tai muu kännykän näprääminen sovi. Silloin tällöin unohtuu, se että vaikka miten olisi mukava kertoa someseuraajille olevansa läsnä samassa tilaisuudessa suuren gurun tai julkisuuden henkilön kanssa täytyy malttaa hetki. Illalliset, viralliset vasaanotot ja kokoukset ovat esimerkkejä tällaisista tapahtumista. Toisinaan voisi jättää kännykän kotiin - toimisiko itsenäisyyspäivän illanistujaiset ilman kännykkää?

SINIVALKOISTA ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!.

---

Tapahtumien sudenkuopat osa X

Sosiaalinen media on osa hyvä tuki tapahtumalle. Sosiaalisen median eri väyliä ja välineitä kannattaa hyödyntää ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana sekä sen jälkeen. Käyttö kannattaa suunnitella ja miettiä mihin somea tapahtuman onnistumisen kannalta tarvitaan? Millaisia tehtäviä se täyttää markkinointisuunnitelmasta? Myös somessa käytetyt tunnisteet täytyy päättää ja valita. Ja ne tulee myös kertoa osallistujille. Tärkein kaikista on resurssin varaaminen. Some ei ole ilmaista. Se tarvitsee aina tapahtumaan linkitetyn suunnitelman ja tekijän joka toteuttaa suunnitelman osana tapahtumaa.

---

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus – kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumiin. Kouluttamalla ja  konsultoimalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi