Onko tapahtumastasi tullut rutiini, kuin vanha avioliitto?

Tänä päivänä on entistä tärkeämpää, että osallistuja  ei pety tapahtumaan. Kilpailu on kovaa ja kaikista sidosryhmistä on pidettävä hyvää huolta. Niitä on vaalittava. Huolenpitoa ovat tapahtumat, kun tavoitteiksi kirjoitetaan kiittäminen,  yhteishengen luominen, verkostoituminen, imagon nostaminen tai vaikkapa asiakassuhteen lujittuminen.

Tällä hetkellä tapahtumista on mistä valita. Tarjolla on seminaareja, koulutuksia, konferensseja, aamiaistapahtumia - myös sisällöllisesti anti on kattavaa. Ihmetyttää. Tapahtuma toisensa perään ne eivät erotu toisistaan - ihan käytännössä. Lähes ainoa asia millä yritetään houkutella osallistujia on erityiset puhujat ja sisältö. Ja jos astuu tapahtumaan, siellä ei totisesti sitten muuta olekaan. Puhujat ja sisältö. Tässä kohtaan on kuitenkin hyvä muistaa, että sisältöä on sosiaalinen media pullollaan ja sieltä saa lähes kaiken asiatiedon. Youtubesta voi katsoa puhujien esityksiä. Slide Sharesta materiaalit.

Jokaisessa tapahtumassa täytyy olla jotakin joka sykähdyttää, vaikuttaa ja myös korreloi tavoitteen kanssa. Ei voi olla tuntumatta siltä, että tapahtumia toteutetaan rutiinilla tapahtumasta toiseen, vuodesta toiseen. Ne rullaavat kuin vanha avioliitto tai autovanhus. Aiheuttamatta emotionaalista WOW-efektiä. Pahimmassa tapauksessa ei synny sitä tunnetta, että täällä ensi vuonna kohdataan.

---

Tarvitsetko lisää osaamista tapahtumien suunnitteluun?

Osallistu tehovalmennukseen, jossa käydään läpi tapahtuman koko elinkaari. Koulutuksessa käsitellään tapahtuman suunnittelua, järjestämistä ja jälkimarkkinointia. Koulutukseen osallistuvat saavat itse vaikuttaa koulutuspäivän sisältöön. Lisäksi tehovalmennuksen hintaan kuuluu tunnin konsultointi tapahtumaasi liittyen koulutuspäivän jälkeen sekä oma Tapahtuma on tilaisuus -kirja.

Seuraava koulutuspäivä on tiistaina 17.3.2015 ja se pidetään Helsingissä Huone tapahtumahotellissa. Lue palautetta tehovalmennuksesta täältä.

Ilmoittautuminen koulutukseen tapahtuu tästä.

Isännyyden ihanuus - Järjestätkö asiakas- tai sidosryhmätilaisuuksia, mutta isännät eivät hallitse small talkia tai etikettiä? Tämä koulutus räätälöidään juuri sinun organisaatiosi tarpeeseen. Koulutus voi kestää tunnin, kaksi tuntia tai koko päivän ja se voi olla myös puhe tai luento.

Tapahtumatohtorin palveluihin kuuluu myös tapahtumakonsultointi. Tarvitsetko autenttista tietoa miten osallistujat kokivat järjestämäsi tapahtuman tai tarvitsetko uusia ideoita tapahtumiesi tehostamiseen?

Soita 045 114 8444 tai Ota yhteyttä täältä.

---

Tapahtuman sudenkuopat infografina

Tapahtumien sudenkuopat olivat yksi e-Vinkin teemoista viime vuonna. Oheisessa infografissa yhteenveto niistä.

Tänä keväänä tulen kertomaan onnistumisen vinkkejä, ajatuksia ja ideoita. Osa II alla tässä e-Vinkissä.

---

Onnistumisen vinkki II

Toinen tapahtumien onnistumiseen vaikuttava tekijä on NE PIENET asiat ja YKSITYISKOHDAT. Pienet asiat voivat olla kooltaan pieniä. Asioina pieniä tai jopa sellaisia, että toimiessaan ei osallistujat edes huomaa, että ne ovat kunnossa. Pienillä etukäteen suunnitelluilla asioilla on kuitenkin tärkeä osuus siihen, että tapahtuma soljuu eteenpäin luonnikkaasti. Tästä on hyvä esimerkki Pohjois-Suomessa järjestetty soutukilpailu. Oleellista osallistujien kannalta olivat toimivat saniteettitilat. Bajamajojen siirtäminen etapista toiselle kisan edetessä olikin varsinaista minuuttipeliä. Suuressa tapahtumassa pieni monista yksityiskohdista. Ennakkoon suunniteltuna - onnistui!

 

---

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus – kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumiin. Kouluttamalla ja konsultoimalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi