Finalistien fiilistelyä

Onnea kaikille Evento Awadsin finalisteille. Olette paikkanne ansainneet. Ilokseni olenkin huomannut miten tapahtumatoimistot ovat hyödyntäneet tietoaan finaalipaikasta omassa viestinnässään. Eräs kertoi siitä yrityksen nettisivuilla ja toinen uutiskirjeessä. Hienoa, näin pitääkin. Kun olet päässyt kolmen parhaan joukkoon kymmenistä tapahtumista - nauti. Kerro siitä. Lisääkin hehkutusta mahtuu joukkoon. Hehkutukseen on toki vielä aikaa, koska voittajat julkaistaan ensi viikolla palkintojuhlassa. Toivon, että tapahtumatoimistojen asiakkaat, joiden kanssa tapahtuma on suunniteltu ja järjestetty ymmärtävät finaalitapahtuman arvon. Jotakin erityistä, jotakin saavutettua tuossa tapahtumassa on ollut. Itse tapahtumana se on toiminut kohderyhmässä ja tavoitteissaan. Olette saaneet kiitettävää palautetta siitä jo silloin. Jotain erityistä, jotakin 'proota' siinä on ollut myös neljäntoista tuomarin silmin, kun se on valikoitunut finalistiksi. Onnea teille Sisters Inc/Sisters&Company, Factor Nova, Superson, Motiva, Brand Events Finland, Tapaus, Kohtaamistoimisto Innastus Oy, Eventgarden/BSG Marketing, Tapahtumantekijät ja balticEvent.

Fiilistellään lisää palkintojuhlassa. 

---

Miten tavoite ohjaa tapahtumasi suunnittelua? Millaiset kysymykset mittaavat tavoitteitasi?

Aiheesta puhutaan paljon, mutta ensimmäistä kertaa on aiheesta koulutus. Lue lisää tästä ja ilmoittaudu koulutukseen.

Tahdotko asiakkaillesi yhä parempia asiakaskokemuksia? Tilaa tapahtumatohtori kouluttamaan tapahtumaisännät ennen tapahtumaasi. Koulutus voi kestää tunnin, kaksi tuntia tai koko päivän. Se voi olla myös puhe tai luento. Tapahtumatohtorin palveluihin kuuluu myös tapahtumakonsultointi. Tarvitsetko autenttista tietoa miten osallistujat kokivat järjestämäsi tapahtuman tai tarvitsetko uusia ideoita tapahtumiesi tehostamiseen?

Soita 045 114 8444 tai Ota yhteyttä täältä.

---

Tiistai, keskiviikko ja torstai ovat loppuunmyytyjä

Huomaatko miten lyhyeksi  viikot ovat käyneet? Viikossa näyttää olevan kolme päivää: tiistai, keskiviikko ja torstai. Silloin tapahtumat ja tilaisuudet toteutuvat. Niin seminaarit, koulutukset, ilmaiset kuin maksulliset. Tästä ilmiöstä seurauksena on se, että päällekkäisyyksiä syntyy. Harmillista tämä on silloin, kun tavoitellaan samaa kohderyhmää. Mitä jos seuraavan kerran kokeilisit tilaisuutta maanantai-iltapäivälle tai perjantaille?

---

Onnistumisen vinkki VI

Kuudes vinkki tapahtuman onnistumiseen on onnistunut sisältö. Sisällöstä puhutaan erityisen paljon tänään, mutta aina sisältö on ollut markkinoinnin ydin. Sisällön eli tarjottavan asian - viestin täytyy puhutella kohderyhmää. On siis tunnettava kohderyhmä onnistuaksesi tässä asiassa. Sisällön suhteen tapahtuma on oiva media, koska tapahtumassa vain luovuus on rajana miten sisältö eri aistien kautta osallistujalle tarjoillaan. Loistavia sisällön jakamisen  keinoja tapahtumissa ovat tarinat, storytelling, tarinallistaminen, musiikki, pelit, runot, aktiviteetit tai esimerkiksi tuotteen testaaminen. Sisältö tapahtumassa ei tarkoita samaa kuin Power Point -esitys!

---

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus – kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumiin. Kouluttamalla ja konsultoimalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi