Erilaiset tapahtumat - erilaiset 'sometukset'

Jokainen tapahtuma on ainutlaatuinen. Ei ole yhtä kaavaa, joka sanoo miten ja milloin käyttää sosiaalista mediaa osana tapahtumaa. Jokainen tapahtuma on suunniteltava erikseen.  Mikä on sosiaalisen median rooli ja tavoite tapahtuman kannalta? Mitä voidaan saavuttaa lisää käyttämällä sosiaalisen median välineitä? On myös tapahtumia jolloin somettaminen ei sovi. Mielestäni on huomioitava etiketti, kulttuurierot sekä tottakait kohderyhmä ja yksityisyys mm. kuvien ja videoinnin osalta.

Miten loukkaavalta voi tuntua illallispöydässä, jos isännät twiittailevat small talkin sijaan. Herää heti kysymys miksi minut on kutsuttu tapahtumaan tai miksi illallinen on järjestetty?Toisinaan ennakkoon vahva läsnäolo oikeissa sosiaalisen median kanavissa lisää tapahtuman myyntiä, markkinointia ja näkyvyyttä. Yksi idea on jatkaa tapahtumassa hyvin alkanutta keskustelua - esimerkiksi asiakas- tai sidosryhmätapahtumassa - suljetussa ryhmässä LinkedInissä tai Facebookissa. Näin saadaan keskustelu jatkumaan seuraavaan tapahtumaan.

Sosiaalinen media on mainio tuki kasvokkain kohtaamisille, mutta oikein suunniteltuna ja käytettynä. Mitä mieltä itse olet?

Jatka tätä keskustelua twitterissä #TapahtumamarkkinointiSome

Lue lisää 

 

Riittääkö sinulle tapahtuman tavoitteeksi järjestää rento, ei liian virallinen asiakastilaisuus?

Vai voitko kuvitella, että tapahtumalla voitaisiin saavuttaa konkreettisempia ja liiketoimintaa enemmän tukevia tuloksia? 

Onko tapahtumasi tavoitteena henkilökunnan yhteishenken kohottaminen, innostaminen tai jopa innovatiivisuuden lisääminen? 

Miten mittaat tällaisen tapahtuman onnistumista?

Onko järjestämäsi sidosryhmätilaisuuden tavoitteena verkostoituminen?

Miten tällainen tavoite jalkautuu tapahtumaan - miten huomioit sen tapahtuman suunnittelussa? 

Näihin kysymyksiin vastataan uudessa ja ajankohtaisessa koulutuksessa. Kyse on tapahtumien tavoitteiden asettamisesta, mittaroinnista ja mittaamisesta. Koulutus pidetään perjantaina 8.5. aamupäivällä Helsingissä. Vielä ehtii ja mahtuu mukaan tästä.

Nyt, hinta vain 249€ + alv.

Onnistumisen vinkki IX

Yhdeksäs onnistumisen vinkki on vaivannäkö ja viitsiminen. Osallistuessasi tapahtumaan tunnet ja koet, onko tätä vinkkiä noudatettu. Vaivannäkö tarkoittaa sitä, että tapahtumassa ei ole tallottu oikopolkuja, vaan pikemminkin kuljettu uusia reittejä pitkin. Ensin on laadittu kunnianhimoinen suunnitelma tapahtumalle. Suunnitelman toteuttamisessa ei ole tingitty. On edetty kohti tapahtumalle laadittua visiota. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että viitsitään hakea vaihtoehtoja ja ratkaisuja, jotka eivät aina ensimmäisenä tule mieleen. Tarvitaan viitseliäisyyttä ja vaivannäköä. Työ tuottaa tulosta. Tällaiset uudet erilaiset, pienetkin asiat jäävät osallistujalle mieleen. Tuovat usein peräänkuulutetun WOW-fiiliksen. Milloin sinulle on tarjottu pikkuleipiä kultaisesta lautasesta?  

Katso tapahtumatohtorin tunnelmia, ideoita ja otoksia instagramista.

ILOISTA VAPPUA!

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus – kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumamarkkinointiin. Kouluttamalla ja konsultoimalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi