Tapahtuma on platformi*

Riemastuin suuresti kun kuulin vertauksen, että tapahtuma on platformi. Kuulostaa tosi nörtti-ilmaukselta, mutta kun pidempään pohdin, niin ajatusta siinä on.

Tapahtumahan on alusta kohtaamisille. Se on paikka, johon tullaan ja jossa viihdytään ja kohdataan. Tilanteesta riippuen siellä tehdään, koetaan, kuunnellaan, nautitaan ja keskustellaan. Merkityksellistä onnistumisen kannalta on miten hyvin tämä 'platformi' hyödynnetään. Miten hyvin siellä aidosti kohdataan? Miten hyvin siellä läsnäollaan? Siis tapahtumaisännät.

'Platformi' itsessään voi olla miten upea tahansa. Siihen voi upottaa rahaa miten paljon tahansa. Se voi olla merirosvo teemainen alus rosvopaisteineen, barokkijuhla tai jokin valmistapahtuma kuten Puistoblues, Oopperajuhlat tai Rotuaari Picknik. Jos henkilökunta ei ole läsnä, tai tavoitteita ei ole viestitty, niin tuo platformi jää ontoksi. Ja tapahtuman hyödyntäminen puolitiehen.

Onko sinun organisaatiossasi ehkä tulossa asiakastapahtuma ja haluaisit perehdyttää isännät 'platformin' hyödyntämiseen? Jos tarvitset siinä apua ota yhteyttä tai voit lukea lisää myös täältä.

*Urbaani Sanakirjan mukaan Platformi = esiintymislava, puhujakoroke, kateederi tai sovellusalusta 

'Onnistunut tapahtuma on sellainen, josta ei tule nurinoita eikä paljon palautetta'

Näin kuulin ja ajattelin miten ihmeessä on varaa ajatella näin? Mistä riittää rahat ja toisaalta kävijät kaikenlaisiin tapahtumiin, joilla ei tavoitella sen kummempia. Mielestäni tapahtumat ovat niin ainutkertaisia  panostuksiltaan ja ajankäytöltään, että niillä tulisi olla liiketoimintaan sidottuja tavoitteita. Onnistumista mitattaisiin sitä kautta. Kohtaamisissa muutetaan mielikuvia, luodaan ja syvennetään kontakteja sekä tehdään tulosta. 

Ajatellaanko lähipiirissäsi otsikonlailla?

Tulkaa kuuntelemaan ilmaiseen Meetings & Events tapahtumaan tapahtumien tuloksellisuudesta ja mittaamisesta.

Muita menovinkkejä: Eventum ExpoMarkkinointiviestinnän viikko

Ajankohtaista löytyy näistä kanavista:

FacebookTwitterInstagramPinterest ja LinkedIn.

Some Vinkki II

Kun tapahtuman tavoite on kirkas, kannattaa myös miettiä, kuinka sosiaalisen median välineet voivat tukea tavoitteen saavuttamisessa?

Esimerkki: Tavoitteena on hankkia uusia kävijöitä tapahtumaan. - Mieti ja tutki mitä sosiaalisen median välinettä nämä uudet, potentiaaliset kohderyhmät käyttävät? Näy siellä.

PS. Oletko Jyväskylässä 23.9.? Tule toki kuuntelemaan Sosiaalisen median hyödyntämisestä tapahtumassa. 

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus – kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumamarkkinointiin. Kouluttamalla,konsultoimalla ja bloggaamalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa lisäksi hän konsultoi ja arvioi tapahtumia. www.faustus.fi