The Great NBF

Nordisk Business Forum on tapahtuma, josta puhutaan, kirjoitetaan ja se elää vahvasti sosiaalisessa mediassa. Suomen suurin, kansainvälisin ja jatkuvasti osallistujamäärältään kasvava spektaakkeli. Itse osallistun tapahtumaan toista kertaa. Näkökulmani osallistumiseen on tapahtuma itse. En ilmoittaudu sinne sisällön tai puhujien vuoksi, vaan minua kiinnostaa KOKONAINEN TAPAHTUMA. Se miten teema - tänä vuonna IMPACT - näkyy punaisena lankana, se miten tapahtuma on suunniteltu palvelupolkuineen ja toki yksityiskohdat, vinkit ja uudet ideat.

Tämän vuotisen kokemuksen perusteella erityistä kiitosta ansaitsee mielestäni jo se, miten on ohjeistettu käyttämään sosiaalista mediaa.  Näyttävästi on esillä #NBForum2015 ja hymyilytti, kun huomasin, että naistenhuoneen seinätiloissa aktiivisesti markkinoitiin sosiaaliseen mediaan osallitumiseen. Pieni ykistyiskohta samoissa tiloissa oli hääjuhlista tuttu 'hiuslakka tilpehöörilaatikko'. Tarjolla oli hiuslakkaa ja pumpulipuikkoa business kohtaamisiin.

Tänä vuonna yhteistyökumppani - ja networkingalue on erityisen onnistunut, ilmava ja antaa tilaa vuorovaikutukselle. Yksi idea, joka ilahduttaa jo toistamiseen on nimikortin taakse painettu ohjelma. Idea lainattavaksi muihinkin tapahtumiin.

Mainittavaa on myös tapahtumahenkilökunnan määrä,  yhtenäinen asuste sekä avulias ja kohtelias asenne. Kysytpä neuvoa mistä tapansa vastaus löytyy ja hyvät päiväntoivotukset päälle. Heidät on todellakin perehdytetty tapahtumaan. Heillä on myös pelisilmää, joka näkyi kun rekisteröintijono venyi turhan pitkäksi - tulivat liki ja tarjoilivat omenoita ja suklaapatukoita virikkeeksi.

NBF:ssa on aina jotakin uutta ja jotakin vanhaa. Näin perinne säilyy, ja onnistunut tapahtuma elää myös ajassa. Tämä tapahtuma suunnitellaan ja toteutetaan sydämellä ja opittavaa olisi paljon myös muihin pienempiin tapahtumiin. Minua jännittää - mitäköhän ensi vuoden NBF:ssä on uutta tai vanhaa?

Saat sitä mitä mittaat

Suuri joukko kiinnostuneita oli kuuntelemassa tapahtuman tuloksellisuudesta ja mittaamisesta Helsingissä Meetings&Events tapahtumassa. Aihe puhuttaa ja kiinnostaa. Puheenvuorossa painotettiin ja korostettiin etsimään kunnianhimoisempia tavoitteita tapahtumalle kuin pelkkä osallistujamäärä. Se on kokemuksen mukaan yleisin tapahtumalle asetettu tavoite.  

Jos et päässyt paikalla aineisto löytyy täältä. Tapahtumien tavoitteiden asetantaan ja mittaamisen filosofiaan saat syvyyttä osallistumalla koulutukseen josta löydät tietoa täältä.

Ajankohtaisia postauksia, twiittejä, kuvia - kaikea mikä liittyy tapahtumiin, tapahtumamarkkinointiin ja alaan löytyy näistä kanavista. Seuraa FacebookissaTwitterissä, InstagramissaPinterestissä ja LinkedInssä.

Some Vinkki III 

Päätä mikä on tapahtuman aihetunniste eli hastag (#) heti suunnittelun alussa. Käytä aihetunnistetta systemaattisesti kaikessa materiaalissa on- ja offlinessa. Muista erityiseti markkinointiviestintämateriaalit: banderollit, roll-upit, kynät...

Hyvä aihetunniste on 

• kuvaava

• lyhyt ja ytimekäs

• ainutlaatuinen

• skaalautuva eri vuosille esim. #NBForum2014, #NBForum2015

Tulevia koulutuksia

Onnistuneen tapahtuman malli® 16.10., puoli päivää Helsingissä

Tavoita tapahtumasi tähtihetket tarinalla - uusi koulutus Tampereella 13.11.

Tapahtuman tavoitteet, mittarit ja mittaaminen - 27.11., puoli päivää Helsingissä

Tapahtuma on tilaisuus - tehovalmennus uusi päivä ja hinta 12.1.2016, koko päivä Helsingissä

Lisää tietoa koulutuksista täältä.

Vaikuttava tilaisuus - tehokkaan tapahtumajärjestäjän vinkkipäivä 27.10. Lue lisää täältä 

Kaikki koulutukset teemoineen on myös räätälöitävissä omalle organisaatiollesi tai tarvitsetko kenties puhujan tilaisuuteen. Kysy lisää ja soita 045 - 114 8444.

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus – kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumamarkkinointiin. Kouluttamalla,konsultoimalla ja bloggaamalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa lisäksi hän konsultoi ja arvioi tapahtumia. www.faustus.fi