Kevään tunnistaa gaalaruuhkasta 

Kevät on juhlien aikaa. Suomen kolmannen tapahtuma-alan kilpailun finalistit on valittu. He löytyvät täältä. Voittajat julkaistaan 27.4. Evento Awards -gaalassa Kaapelitehtaalla. Samana päivänä järjestetään Update Forum of Insight, jossa on laadukkaita kansainvälisiä esiintyjiä. Olethan hankkinut jo lippusi molempiin tapahtumiin?

Ennen kuin pääsemme nauttimaan huhtikuun tapahtuma-alan annista palkitaan kansainvälisessä Eventex –palkintojuhlassa Bulgarian Sofiassa alan menestyjiä. Eventex järjestetään kuudetta kertaa ja jälleen finalistien joukossa on myös suomalaisia yrityksiä. Mukana on Tapahtumantekijät tapahtumallaan "ST1 Päivä 2015" parhaan tapahtuman sarjassa sekä Catchbox kolmen ehdokkaan joukossa parhaana tapahtumateknologian startup-yrityksenä.  

Ohjelma on niin kiinnostava, että päätin lähteä paikan päälle jännittämään. Seuraa siis 17.3. alkaen somekanavissa tapahtumatohtorin uutisvirtaa Eventexistä: FacebookTwitterInstagramPinterest ja LinkedIn. Kerron parhaat palat heti tuoreeltaan.

Somevinkki IX

Testaa tapahtumassasi, mikä somekanava toimii ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana ja tapahtuman jälkeen. Mikä on sellainen postaus, blogi, vlogi tai infograafi, että se saa ihmiset jakamaan päivityksen, ilmoittautumaan mukaan tai kommentoimaan? Mikä on sellaista, joka saa kohderyhmäsi sitoutumaan tapahtumaasi, sen sisältöön tai teemaan? Testaaminen tarkoittaa sitä, että myös seuraat somettelua. 

Seuraavassa e-Vinkissä viimeinen somevinkki tällä erää.

Kokemusta tekemällä 

Tärkeä asia, jolla erotat tapahtuman muusta markkinointiviestinnästä musiikin lisäksi on, että tapahtumassa osallistujat voivat kokeilla. Kun tekee itse tai kokeilee jotain uutta, syntyy syvempi kohtaaminen kuin kuuntelemalla. Mikset siis laittaisi osallistujia koeajamaan, testaamaan, suunnittelemaan, piirtämään, laulamaan, kiipeämään tai muuten rohkeasti osallistumaan? Toki niin, että osallistuminen on vapaaehtoista.

Tällaisista ainutlaatuisista kokemuksista piirtyy muistijälkiä, joita tapahtumilla pitäisi havitellakin. Tapahtumat voivat olla tuntemuksia ja ainutlaatuisuutta, jonka muistaa vuosien päästä.

Seuraavassa e-Vinkissä jatkuu aistien käyttö tapahtumissa.

Tapahtumamarkkinoinnin konsultointia

Tarvitsetko apua tapahtumamarkkinointiin? Uusia ideoita, konsepteja tai kenties tulevan tapahtumasi arviointia? Tapahtumatohtori konsultoi myös tapahtumatoimistojen kilpailuttamisessa. Ota yhteyttä, keskustellaan lisää! helena.vallo@faustus.fi tai 045-114 8444.

Tule oppimaan kevään tapahtumamarkkinoinnin koulutuksiin. 

Onnistuneen tapahtuman malli® - koulutus 6.4.2016 

Sosiaalinen media tapahtumamarkkinoinnin tukena -koulutus 19.5.2016

Tapahtuma on tilaisuus - tehovalmennus 2.6.2016

Lisää tietoa kaikista koulutuksista täältä.

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus -kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumamarkkinointiin. Kouluttamalla,konsultoimalla ja bloggaamalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa. Lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi