Uusi kirja ja uutta sisältöä

Tapahtuma on tilaisuus - kirja ilmestyi ensimmäisen kerran syksyllä 2003. Kesäkuussa ilmestyy jälleen uudistettu laitos kirjasta. Lukijalle tämä tarkoittaa uutta sisältöä, uusia esimerkkejä ja luettavaa koko tapahtuma-alasta. Uutta sisältöä on muunmuassa 

• digitaalisuus tapahtumissa

• muutosajattelu - tapahtuman suunnittelussa 

• tuloksellisuus - mittaaminen tapahtuman voimana

• tarinan voima

• esimerkkejä onnistuneista ja palkituista tapahtumista

Uuni tuoreen kirjan saavat kotiin viemisiksi kaikki 2.6. pidettävään kokopäivän Tapahtuma on tilaisuus - koulutukseen osallistujat. Koulutuksessa käsitellään myös näitä teemoja ja kokonaisuuteen sisältyy jälkikäteen mahdollisuus tunnin konsultointiin omaan tapahatumaasi. Ilmoittaudu koulutukseen tästä. 

 PS. Opiskelijat ja oppilaitokset - gradujen ja lopputöiden tekijät käytäthän uusinta painosta - tunnistat ne erivärisistä kansista.

Tapahtumatohtorin somekanavat Facebook, TwitterInstagramPinterest ja LinkedIn. 

Somevinkki X

Kymmenes somevinkki on se, että myös somesuunnitelman tuloksellisuuttaa tulee seurata. Onko blogilla, postauksella tai muulla someaktivoinnilla suotuisaa vaikutusta tapahtuman kannalta? Somen käyttö tapahtuman tukena vie toki aikaa ja vaatii henkilöresurssia, joten jos haluttua tuloksellisuutta ei synny kokeile toista somekanavaa tai erilaista sisältöä. Hyödynnä seurannassa yksinkertaisimmillaan Google Analyticsiä.  

Aiemmat vinkit löytyvät jo ilmestyneistä e-Vinkeistä.

Huomioi näköaisti - brändää ja käytä värejä

Aistiin vaikuttaminen on tapahtumien ehdoton valtti. Näköaistiin voi vaikuttaa usealla tavalla tapahtuman kutsusta aina jälkimarkkinointiin. Näköaistiin vaikutetaan visuaalisuudella - millainen on tapahtuman ilme? Millaista värimaailmaa käytetään läpi tapahtuman? Liitetäänkö värit tapahtuman teemaan vai kenties organisaation brändiin? Näköaisteja stimuloivat pienet yksityiskohdat  ja parhaimmillaan sellaiset, että osallistuja oivaltaa niiden yhteyden. On hyvä kiinnittää huomiota itse tapahtumassa isäntien toimintaan, joka jättää muistijäljen sanattoman viestinnän kautta isännän eleinä ja ilmeinä. Eivät kai isännät keskustele keskenään?

Seuraavassa e-Vinkissä jatkuu aistien käyttö tapahtumissa.

Tarvitsetko puhujaa tapahtumaan?

Tapahtumatohtori kertoo ja luennoi tapahtumamarkkinoinnista, sen merkityksestä ja mahdollisuuksista koko tapahtuman elinkaarella. Nyt uusia teemoja on uuden kirjan sisällöstä. Ota yhteyttä, keskustellaan lisää helena.vallo@faustus.fi tai 045-114 8444.

Tapahtumatohtorin ajatuksista voit lukea Tapahtumamarkkinoinnin blogista täältä.

Uusia koulutuksia:

Tapahtuma on tilaisuus - tehovalmennus 2.6. Lisää tietoa ja ilmoittaudu täältä.

Merkitykselliset tavoitteet ja pippurinen palaute 17.5. MARK Tehoaamussa. Lisää tietoa ja ilmoittaudu täältä.

Tapahtumamarkkinointi – järjestä onnistunut tapahtuma 8-9.6. Lisää tietoa ja ilmoittautuminen täältä.

Vaikuttava tilaisuus – tehokkaan tapahtumajärjestäjän vinkkipäivä 14.9. Lisää tietoa ja ilmoittautuminen täältä.

Lisää tietoa koulutuksista täältä.

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus -kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumamarkkinointiin. Kouluttamalla,konsultoimalla ja bloggaamalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa. Lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi