Promootio on kohtaamisten aatelia 

Kuljen lähes päivittäin Helsingissä Kauppakeskus Kampin läpi. Siellä on vuokrattavissa paikka erilaisille esittelytilaisuuksille ja tempauksille valtaisan ihmisvirran keskiössä. Ilokseni voin todeta, että aktiivisessa käytössä näyttää tuo risteyskohta olevankin. Joka kerta ilahdun kun näen aktiivista promoilua jonkun tuotteen tai palvelun markkinoimiseksi. Usein myös pysähdyn otan kuvan ja sometan tuosta ansiokkaasta työstä.   

Esittelytilaisuuksissa kohtaamiset ovat nopeita ja intensiivisiä. On oltava sähäkkä ja rohkeasti pysäytettävä vieras ihminen. On uskallettava. On ilo silmälle ja korvalle kun töissä olevat henkilöt tietävät tavoitteensa ja kontaktointi hoituu aktiivisen luontevasti. Silloin olemme todellisten kohtaamisten äärellä.

Tällä viikolla pääsin nappaamaan lintuperspektiivistä sellaisen kuvan, joka kertoo enemmän kuin sanani: brändi näkyy ja herättää huomion tyylikkään sopivasti. Lisäksi jokainen työvuorossa oleva työntekijä kohtasi mahdollisen asiakkaan aidosti juuri sillä hetkellä. Olisi mielenkiintoista tietää tulokset tälle tapahtumalle? Veikkaan että ROI  jää plussalle. 

Tapahtumatohtorin somekanavat Facebook, TwitterInstagramPinterest ja LinkedIn. 

Somevinkkien yhteenvetosoppa 

1. Ota sosiaalinen media puheenaiheeksi tapahtumasuunnittelun alussa.

2. Valitse sosiaalisen median kanavat kohderyhmien mukaan.

3. Valitse tapahtuman aihetunniste.

4. Hyödynnä EIJ-kaavaa. Mitä tapahtuu ennen tapahtumaa, itse tapahtumassa ja tapahtuman jälkeen somessa?

5. Pidä handlet ja #hastagit esillä tapahtumassa.

6. Vastuuta sosiaalisen median suunnittelu ja toteuttaminen henkilölle, joka sen hallitsee.

7. Suunnittele sellainen tapahtuma, että osallistujat haluavat somettaa siitä ja sieltä.

8. Rekrytoi somelähettiläitä.

9. Seuraa postauksia eri kanavissa ja testaa mikä toimii toivotulla tavalla.

10. Seuraa tuloksia esimerkiksi Google Analyticsin avulla.

 Yksityiskohtaiset sisällöt koosteesta löytyy jo ilmestyneistä e-Vinkeistä.

Makuaistia hellitellään helpoiten

Makuaisti on se, jonka ihmiset muistavat huomioida tapahtumaa suunnitellessaan säännöllisesti. Tarjoilut nousevatkin melko usein keskustelussa esiin heti suunnittelun alkuvaiheessa kuin myös itse tapahtumassa. On upeaa, että tapahtumissa voi nauttia maukkaita ruoka- ja juomaelämyksiä. Tarjoilut eivät saisi kuitenkaan nousta pääasiaksi, koska kyse on kohtaamisista ja tarjoilujen tehtävänä on myötäillä.  Parhaiten maut ja tarjoilut täyttävät paikkansa kun ne on ovat osa  tapahtuman tarinaa. Silloin ne tukevat teemaa tai tapahtuman ideaa, ja sitä kautta toimivat  tärkeänä mielikuvan vahvistajana. 

Aiemmin on aisteista kerrottu edellisissä e-Vinkeissä, jotka löytyvät täältä.

Tiesitkö, että tapahtuman suunnitteluun on erilaisia koulutuksia? Vielä ehtii vaikka ennen kesälomaa:

Tapahtumamarkkinointi – järjestä onnistunut tapahtuma 8-9.6.2016 Lisää tietoa ja ilmoittautuminen täältä.

Tapahtuma on tilaisuus - tehovalmennuksen koulutuspäivä pidetään 2.6.2016 

Koulutukseen kuuluu uusi kirja sekä konsultointi jälkikäteen.

Ilmoittaudu heti täältä.

 

Uutta: WEBINAARIT 16.-18.8.2016

Tapahtumatohtori® – vaikuttavampia ja tuloksekkaampia tilaisuuksia webinaarit, jotka voit katsoa jälkikäteen myös tallenteena.  Ilmoittaudu heti.

Kolme eri aihealuetta

• Tapahtumamarkkinoinnin ABC

• Tapahtuman suunnitteluprosessi

• Tapahtuma on tilaisuus 5.0 – uudet tuulahdukset ja aiheet

Vaikuttava tilaisuus – tehokkaan tapahtumajärjestäjän vinkkipäivä 14.9.2016 Helsingissä. 

Lisää tietoa ja ilmoittautuminen täältä.

Lisää tietoa koulutuksista täältä.

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on koulutus- ja konsultointiyritys palveluinaan tapahtumatohtori® - sekä näyttötutkintomestaripalvelut. Kouluttajana toimii Tapahtuma on tilaisuus sekä Isännyyden Ihanuus -kirjojen kirjoittaja Helena Vallo. Helena suhtautuu intohimoisesti tapahtumamarkkinointiin. Kouluttamalla,konsultoimalla ja bloggaamalla hän uskoo koko tapahtuma-alan yhä kehittyvän. Helena toimii Evento Awardsin tuomaristossa. Lisäksi hän arvioi työkseen tapahtumia. www.faustus.fi