Tapahtumatuottajan koulutusohjelma käynnistyy

Uusi tapahtumatuottaja koulutusohjelma käynnistyy, joten taas yksi etappi alalla eteenpäin! Kiinnostus on ollut kiitettävää ja ensimmäinen ryhmä aloittaa Helsingissä 8.10. Koulutus on nykyaikainen monimuotokoulutus, jossa tehtävät, tapahtumien analysoinnit ja oman tapatuman suunnittelu kulkevat koulutuspäivien rinnalla.

Ilahduttavan paljon alalla toimivia asiantuntijoita on kouluttajakaartissa mukana ja heitä on päästy kuulemaan jo suunnitteluvaiheessa. Painopisteenä koulutuksessa on yritystapahtumat ja koulutus sopii niin alalla jo työskenteleville kuin tulokkaille. 

Tapahtuma-ala kasvaa ja digitaalisen markkinoinnin rinnalle tarvitaan kasvokkain kohtaamisten tekijöitä. Näin kertoo Nina Harlin, Evento-lehden liiketoimintajohtaja:  "Tapahtumat ovat vahvasti kasvussa oleva markkinointiviestinnän väline. Tapahtumatuottajista on jatkuva pula, ja uusien alalle tulijoiden on tulevaisuudessa oltava heti valmiita työhön. Koulutus tuo laadukasta osaamista alalle, jossa tavoitteet on asetettava korkealle." 

Yksi kouluttajista on myyntijohtaja Juho Hiidenmaa ja hän toteaa: "Bright Finland on alansa johtava toimija. Teemme tapahtumien visuaalista suunnittelua, sisällöntuotantoa ja teknistä toteutusta. Tapahtumamarkkinointi on kasvanut viime vuosina voimakkaasti ja osaajien tarve on jatkuva. Haluamme olla auttamassa alalle tulevia kasvamaan nopeammin ammattilaisiksi tukemaan markkinan kasvua nyt ja tulevaisuudessa."

Ja luontevasti koulutuksessa puhutaan myös tapahtumien tarjoiluista! ”Alalle tarvitaan lisää ammattitaitoisia tapahtumatuottajia. Osa onnistunutta tapahtumaa on hyvin suunniteltu ja ammattimaisesti toteutettu catering,” Katri Kärkkäinen, Myynti- ja markkinointijohtaja, Theron Group.

Kiinnostuitko? Lue lisää tarkemmasta sisällöstä ja ilmoittadu

Kuukauden vinkki: Tapahtuman #hästäg näkyville

Huomioni on kiinnittynyt siihen, että lähes jokaisessa tapahtumassa unohdetaan laittaa esille tapahtuman sosiaalisen median tunnisteet! Tunniste auttaa tapahtuman leviämisessä sosiaaliseen mediaan - ja eikös se ole usein juurikin tapahtuman tarkoitus?

Asia koskee myös seminaariesiintyjiä ja heidän materiaalejaan. Helppo kikka on tunniste alaviitteeseen. Ja tapahtuman keskusteluihin ja kommetteihin niihinhän pääsee käsiksi juurikin tunnisteiden kautta. 

PS. Lisäksi on kerrottava osallistujille, mitä heiltä odotetaan - onko somettaminen toivottavaa? 

Isäntien perehdytys

- tai paremminkin sen  tekemättä jättäminen on yksi tapahtumien sudenkuopista. "Tapahtumat ovat isäntien ja vieraiden kohtaamisia, jossa hyvä isä hurmaa käytöksellään."

Muistathan pitää isäntäinfon pari päivää ennen tapahtumaasi - ja edellytää sinne osallistumista. Parhaimmillaan isäntäinfo on yhteishenkeä kohottava kokous, jolla varmisetaan, että tapahtuma tulee täysin hyödynnetyksi. 

Tulossa kaksipäiväinen koulutus Tapahtumamarkkinointi - järjestä onnistunut tapahtuma 20-21.11. Lue lisää ja ilmoittaudu tästä

Eventexin tuomaristoon

Helena Wallo on kutsuttu kansainvälisen tapahtuma-alan kilpailun Eventexin tuomaristoon jo kolmannen kerran. Eventex on globaali kilpailu ja järjestetään jo yhdeksättä kertaa. Käytännössä tuomarointi tapahtuu verkon yli aineistoihin tutustuen sekä tapahtumat arvioiden. Myös lopullinen palkintojen jako tapahtuu nykyisin livelähetyksenä verkossa. 

Tuomaristoon voit tutustua tästä

Tämä on Faustus Oy:n uutiskirje. Faustus on vuonna 2007 perustettu tapahtuma-alan koulutus- ja konsultointiyritys.Tapahtumatohtorin uutiskirjeet eli e-Vinkit jatkavat tulemista kuukausittain. Jos tunnet tarvetta irtautua uutiskirjeestä, voit tehdä sen 'poistu uutiskirjeestä' -linkistä sivun alalaidasta. Tietosuojaselosteet löytyvät www.faustus.fi - sivustolta.