Tarjoa virikkeitä aisteille tapahtumassa
Tapahtumissa pitää synnyttää tunteita. Tunteet ovat sellaisia mielikuvia ja kokemuksia, jotka kokija muistaa vielä parinkymmen vuoden päästä. Sellaisia, että niitä tahtoo jakaa, ja niistä tahtoo kertoa. On turhaa kutsua ihmiset koolle staattiseen tapahtumaan, jossa asiaa käydään läpi pelkkien ppt-esitysten avulla. Fyysinen tapahtuma on turha investointi pelkän tiedon jakamiseen. Tapahtuma on aina mahdollisuus ja ainut media, jossa aistien käyttö on mahdollista. Aistien käyttö on näinä päivinä mielestäni myös elinehto tapahtumalle. Tunnetta tapahtumaan saa esimerkiksi musiikilla. Käytä odotus-, tausta- tai herätysmusiikkia laajasti ja luovasti. Tarjolla on artisteja ja livemusiikkia, musiikkitallenteita ja virtuaalibändejä. Tiedetään, että musiikki lisää oppimista, jonka pitäisi olla usein myös tapahtuman tavoite: oppia tuntemaan uusia ihmisiä, organisaatiota, tuotteita tai palveluita. Mikset siis hyödyntäisi musiikkia?
Seuraavissa e-Vinkeissä pureudutaan neljään muuhun tunteilla vaikuttamisen keinoon. Muistatko mitä ne ovat?