Puhuessamme tapahtumamarkkinoinnista, voimme oikeastaan unohtaa itse tapahtuman – ainakin hetkeksi. Se mihin on hyvä panostaa yhä enemmän, on se mitä tapahtuu, kun tapahtumassa ei enää tapahdu. Puhutaan tapahtuman jälkihoidosta tai jälkimarkkinoinnista. Silloin kun, tapahtuma on muutoksen väline on tavoitteiden kautta syntyvä jälkihoito kaiken A&O. Toimenpiteet täytyy suunnitella tapahtuman suunnittelun alussa. Silloin asetetaan tapahtuman kautta saavutettavat tavoitteet ja mietitään miten ne kotiutetaan. On kyse sitten osallistujien kontaktoinneista, liidien läpikäynnistä, materiaalin toimittamisesta tai vain kiitoksen lähettämisestä osallistujille. Parhaiten tämä onnistuu, kun tapahtumat linjataan osaksi organisaation muuta markkinointiviestintää ja prosesseja. Suunnitteluun otetaan mukaan jälkihoidosta vastaavat ihmiset. Näin luodaan yhdessä toimintamalli tapahtuman tuottojen kotiuttamiselle.
Tapahtuma elää edelleen, vaikka itse tapahtuman ovi on jo sulkeutunut!